İstanbul Tıp Fakültesi

İstanbul Üniversitesi Tıp Fakültesi, köklü kültürel bağlarıyla öğrencilerine prestijli bir eğitim sunarak ve farklı kültürlerin buluştuğu ortamda geleceklerini şekillendirmelerine yardımcı oluyor.

Sevgili Öğrenciler;

 İstanbul Tıp Fakültesinde, sizi tanımaktan ve iyi eğitimli doktor olma yolunda sizi yönlendirmekten mutluluk duyuyoruz.

Tıp Fakültemiz, tecrübeli ve donanımlı kadrosuyla, tıp bilimini ve hastalar için şefkatli bakım sanatını öğrenmek için en iyi ve en parlak beyinleri zorlamaktadır.  Öğretim üyelerimiz çalışmaları hakkında tutkulu olan ve tıp eğitiminizin başarılı bir şekilde tamamlanmasını kolaylaştırmak ve sizi doktor olarak kariyerinize hazırlamak için önemli katkılar yapmak isteyen uzmanlardan oluşmaktadır.

 Mükemmel bir hekim olmak sadece iyi notlardan daha fazlasını gerektirir. İstanbul Tıp Fakülteli doktor olmak “daha fazlasını gerektirir”. Hekim olmanın yanı sıra ülkemizin gelecekte ihtiyaç duyacağı beyinlerin ve sanatçılarında yetiştiği yerdir İstanbul Tıp Fakültesi. Özgüveni tam, donanımlı, kabiliyetli, mesleğinin erbabı, bilimsel arenada söz sahibi lider hekimler yetiştiren bir kurumun adıdır İstanbul Tıp Fakültesi. 

Başarının sıradanlaştığı kurum olan İstanbul Tıp Fakültesinin kökleri Osmanlı Döneminin ilk hastanesi olan ve 1470 yılında kurulan “Fatih Darüşşifası”na dayanmaktadır.

  1. ve 17.yüzyılda medreseler kurulmuş tıp alanında eğitim verilmiştir.

Batılılaşma çabalarını sürdüren Sultan II. Mahmud, Yeniçeri Ocağı’nın kapatılması ardından modern bir orduya sahip olma hedefinin bir parçası olarak yeni orduya (Asakir-i Mansure-i Muhammediye) nitelikli hekim ve cerrah yetiştirilmesi için Vezneciler’deki Tulumbacılar Konağı’nda bir askeri okul niteliğindeki Tıbhane-i Âmire’yi kurdurmuştur. Okul, 14 Mart 1827 (15 Şaban 1242)’de faaliyete geçmiştir. Bu okul, ülkemizde modern anlamda açılan ilk tıp okuludur. Bu kurum, daha sonra farklı adlar alsa da eğitime aralıksız ve kendisini geliştirerek devam etmiştir. Bu nedenle 14 Mart 1827 tarihi, ülkemizde modern tıp eğitiminin başlangıcı kabul edilmekte ve Tıp Bayramı olarak kutlanmaktadır.

 Tarihten Geleceğe Bilim Köprüsü,

İstanbul Tıp Fakültesinde öğretim üyelerimiz ve personelimiz adına, önümüzdeki eğitim yıllarınızda mesleki gelişiminizin her aşamasında bizimle birlikte geçirmeyi seçtiğiniz için mutluyuz. 

 Bu değerlerle, sanatı da tıp bilimi kadar teşvik eden mesleki eğitimimizle, hastalarımızın sağlığının ve günlük yaşamlarının iyileştirilmesine olan bağlılığımızı sürdürüyoruz.

 İstanbul Tıp Fakülteli olmak ayrıcalıktır anlayışıyla anlamlı bir deneyim yaşayacağınıza eminim.

Prof. Dr. Tufan TÜKEK

Fakültemiz, 1827 yılında kurulmasının yanı sıra köklü bir geçmişi olan ve Türkiye’nin en eski tıp fakültesidir. Eğitim ve araştırma alanında önemli başarılara imza atarak, birçok değerli hekim yetiştirdi. Modern tıbbın öncüsü olarak, sağlık hizmetleri ve tıp eğitimi konularında sürekli gelişim gösteriyor. Geçmişten gelen araştırmacı ve meraklı ruhlu doktorlarımız tıp dünyasında sürekli bir gelişim göstererek ve dünyada bizi olumlu ve gurur duyulacak şekilde temsil ediyor.

264 Profesör, 136 Doçent, 56 Doktor Öğretim Üyesi, 30 Öğretim Görevlisi ve 1027 Araştırma Görevlisi bulunuyor.

Fakültemiz Temel, Dahili ve Cerrahi Tıp Bilimleri olmak üzere üç temel bölümden oluşuyor.

Temel Tıp Bilimleri: Tıp eğitiminin sağlam zemine basması 1555’te açılan Süleymaniye Külliyesi’ne kadar uzanıyor. Temel tıp bilimleri ise tarihten bu yana gelen ve sürekli gelişimin içinde olan farklı disiplinleri içinde barındırıyor.

Fakültemizde Temel Tıp Bilimleri altında 10 farklı anabilim dalı bulunur. Bunlar sırasıyla; Anatomi, Biofizik, Biyoistatistik, Fizyoloji, Histoloji ve Embriyoloji, Tıbbi Biyokimya, Tıbbi Biyoloji, Tıbbi Mikrobiyoloji, Tıp Eğitim Anabilim Dalı, Tıp Tarihi ve Etik Anabilim Dalı.

Dahili Tıp Bilimleri: 1909 yılında Askeri-Mülki Tıp Mektepleri birleştirilerek meydana gelen Dahili Tıp Bilimleri içinde farklı kollara ayrılan ve kapsayıcı bir pratiktir.

Fakültemizde Dahili Tıp Bilimleri altında 21 adet anabilim dalı bulunur. Bunlar sırasıyla; Adli Tıp, Aile Hekimliği, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları, Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları, Deri Ve Zührevi Hastalıkları, Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon, Göğüs Hastalıkları, Halk Sağlığı, İç Hastalıkları, İnfeksiyon Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji, Kardiyoloji, Nöroloji, Nükleer Tıp, Radyasyon Onkolojisi, Radyoloji, Ruh Sağlığı ve Hastalıkları, Spor Hekimliği, Sualtı Hekimliği ve Hiperbarik, Tıbbi Ekoloji ve Hidroklimatoloji, Tıbbi Farmakoloji, Tıbbi Genetik.     

Cerrahi Tıp Bilimleri: Cerrahi Tıp Bilimleri, Ağız, Çene ve Yüz Cerrahisi; ağız, yüz ve çene ile baş ve boyun bölgelerini ilgilendiren, dişlerle direkt alakası olmayan kistler ve tümörler, doğumsal anomaliler, travmatik (kazalarla oluşan) ve enfeksiyöz (iltihabi) hastalıklarla ilgilenen, modern ve farklı cerrahi branşlarla işbirliği içinde çalışan bir cerrahi dal olarak hizmet veriyor.

Fakültemizde Cerrahi Tıp Bilimleri 14 farklı alt bölüme ayrılıyor. Bu anabilim dalları sırasıyla: Ağız, Yüz ve Çene Cerrahisi, Anesteziyoloji ve Reanimasyon, Beyin ve Sinir Cerrahisi, Çocuk Cerrahisi, Genel Cerrahi, Göğüs  Cerrahisi, Göz Hastalıkları, Kadın Hastalıkları Ve Doğum, Kalp ve Damar Cerrahisi, Kulak Burun Boğaz Hastalıkları, Ortopedi̇ ve Travmatoloji, Plastik, Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahisi, Tıbbi Patoloji, Üroloji.

Tıp Etiği Dersleri: Dönemde sunulan Tıp Tarihi ve Etik dersleri, fakültemizdeki tecrübeli öğretim üyeleri tarafından hekimlik pratiğinde önem arz eden kuralları ve hasta-hekim ilişkilerinin gerekliliklerini vurgulayan kritik derslerdir. Bu dersler, mesleki bilincinizi geliştirmeniz ve güçlendirmeniz açısından son derece kıymetlidir.

Tıbba Merhaba Komitesi: 1.Döneme yeni başlayan öğrenciler ilk komite olarak Tıbba Merhaba oryantasyonu ile derslere başlıyor. Psikoloji, Etik, İlk Yardım ve Halk Sağlığı derslerini içeren bu komite, tıp fakültesine uyum sağlamalarını ve hekimlik mesleğine başlamadan önce mutlaka öğrenilmesi gereken bilgilerin erkenden benimsenmesini ve öğrencilerin bilinçlenmelerini sağlıyor. 

Klinik Gözlem Uygulamaları: 1. Dönemde öğrenciler, çeşitli kliniklerde ilk olarak birkaç günlük, ardından yarıyıl boyunca bir haftalık gözlemler yaparak bu süreçte ateş, tansiyon, nabız, satürasyon gibi klinik uygulamaları deneyimliyor. Bu erken klinik deneyimler, öğrencilerin mesleki tecrübelerini geliştirmeleri açısından son derece önem arz ediyor. Ayrıca öğrencilerimiz, birinci ve ikinci sınıf sonunda polikliniklerde ve servislerde birer haftalık staj yapıyor.

Entegre Oturumlar: Entegre oturumlar, fakültemizde işlenen konuların aynı dilimde farklı disiplinler tarafından olgu veya durum temelinde tartışıldığı oturumlardır. Hekimlik, tanıdan teşhis ve tedaviye kadar her aşamada disiplinler arası düşünme ve uygulama gerektiren bir meslek olduğundan bu oturumlar, hem farklı disiplinlerden bir konuya yaklaşmayı öğrenme, hem de mevcut konuların daha iyi pekiştirilip kavranmasına katkı sağlıyor.

Üstten ve Alttan Entegrasyon: Öğrencilerimiz 2. Dönemde organların nasıl çalıştığını; 3. dönemde ise bu sistemlerin nasıl bozulduğunu ve hastalıkların oluşumunu detaylı bir şekilde inceliyor. Normal işleyişi öğrenirken ilgili hastalıklar genel hatlarıyla ele alınıyor, bu da öğrencilerin ileriye dönük konulara kolay entegrasyonunu sağlıyor ve buna üstten entegrasyon deniyor. Hastalıkların oluşumunu öğrenmeden önce ise organ sistemlerinin normal işleyişini anlamak önem arz ettiği için alttan entegrasyon ile hatırlatma dersleri yapılıyor.

Hekimliğe Merhaba Uygulamaları: 6. Dönem öğrencilerine yönelik fakültemize özgü bu bir haftalık program, hekimlik hayatına hazırlık sürecine karşılaşılabilecek muhtemel hastalıkları ve önemli acil vakaları hatırlatmayı amaçlıyor.

Anatomide Yalnızca Kadavra Üzerinden Eğitim: Fakültemizde anatomi eğitimi 1. ve 2. dönemlerde veriliyor. Her ders, ulusal ve uluslararası alanda kendini kanıtlamış hocalarımız tarafından sadece kadavra üzerinde uygulamalı olarak işleniyor. Bu da Türkiye’de anatomi eğitiminde yalnızca kadavra kullanılan tek tıp fakültesi olmamızı sağlıyor. Ayrıca, fakültemizdeki gönüllü öğrencilerimiz belirli bir kontenjanla sınırlı olmak kaydıyla kadavra disseksiyonuna da katılabiliyorlar. Hekimlik eğitiminde erken dönemde gerçek doku ve yapılarla karşılaşmak, girişimsel klinik uygulamalarda büyük önem taşıyor.

Canlı Anatomi: Canlı anatomi derslerinde, cerrah hocamız ameliyathanede gerçek bir ameliyat gerçekleştirirken, amfideki anatomi hocalarımız da canlı bağlantı kurarak öğrencilerle iletişim kuruyor. Ameliyat sırasında ilgili yapılar ve dokular anatomi hocaları tarafından öğrencilere birebir gösteriliyor. Öğrenciler, cerrahın gerçekleştirdiği ameliyata anlık olarak gözlem yapma ve ilgili yapıları canlı olarak görme şansını yakalıyor. Bu yöntem, öğrencilerin teorik bilgilerini ve kadavra üzerinde gözlemledikleri yapıları canlı bir ortamda görerek pekiştirmelerine olanak sağlıyor.

Dikey Koridor Uygulamaları: Fakültemizde 1. ve 2. dönem öğrencilerine Dikiş Düğüm Atma, Alçı yapma, Parenteral Girişim ve Enjeksiyon, Yaralı Taşıma, Kırık-Çıkıklarda İlkyardım eğitimleri veriliyor. Ayrıca Fakültemizde 2. dönemde Anamnez Alma ve Simüle Hasta Laboratuvarında hastaya birincil yaklaşım uygulamaları da yapılıyor.

Tamamlayıcı Probleme Dayalı Öğrenme (PDÖ): On kişilik gruplarla yapılan PDÖ uygulamaları, öğrencilerin muhakeme ve karar verme yeteneklerini güçlendiren bir öğrenme sistemidir. Ele alınan vakanın teşhis-tedavi sürecinde neler yapılması gerektiğine, oturumdaki öğretim üyesiyle birlikte karar veriliyor.

Simüle Hasta Uygulamaları: Simüle hastalar, sağlık çalışanlarının eğitimi, becerilerinin sınanması veya iletişim ve muayene becerileri için eğitilmiş kişilerdir. Fakültemiz bünyesinde 2008 yılında kurulan Simüle Hasta Laboratuvarı’nda bu eğitimler gerçekleşiyor. Bu uygulamalar, öğrencilere gerçek hastalarla karşılaşmadan önce deneyim kazandırarak aldıkları geri bildirimlerle gelişimlerine katkı sağlıyor.

60 Farklı Seçmeli Ders: İyi bir hekim olmak için öncelikle iyi ve donanımlı bir insan olmamız gerekiyor. Yıllardır bunun bilincinde olan Fakültemiz, birbirinden farklı alanlarda toplam 60 tane seçmeli dersle öğrencilerini destekliyor. Bu sayede öğrencilerimiz, sadece tıpla sınırlı kalmamak üzere ilgi ve yeteneklerine göre birçok farklı alanda akademik bilgi ve deneyim kazanma imkânına sahip oluyor. Örneğin, hayatımıza hızla girmekte olan Yapay Zekâ uygulamalarının tıp literatürüne girmesi kaçınılmazken, ülkemizde Yapay Zekâ ve Girişimcilik Seçmeli Dersi ile yapay zekâyla ilgili ders veren tek devlet tıp fakültesi olmamız, Türkiye’de bilime ve geleceğe ışık tuttuğumuzu ve öğrencilerimize her alanda eğitim ve öğrenim şansı sunduğumuzu destekler niteliktedir.

 

Fakültemiz, verdiği kaliteli eğitimin yanı sıra öğrencilerin kendilerini gerçekleştirebilecekleri kulüpleri de destekliyor. Bu kulüpler Fakültemiz öğrencilerine; bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda çalışma, proje yapma ve derslerden arta kalan zamanlarını kaliteli değerlendirme fırsatı sunuyor.

Bilimsel araştırmalar yapma amacıyla kurulan ÖBAK (Öğrenci Bilimsel Araştırma Kulübü), Sinirbilim Kulübü ve TurkMSIC Kulübü, ulusal ve uluslararası kongreler düzenleyerek farklı fakültelerden öğrencilerin bilimsel çalışmalarını paylaşabilecekleri bir platform sağlıyor. Bununla birlikte öğrencilerimiz, Müzik Kulübü, Resim ve Heykelcilik Kulübü, Fotoğrafçılık Kulübü, Doğa Sporları Kulübü, Kayak Kulübü, Dans Kulübü ve diğer sosyal kulüplerimizde kendilerini geliştirme fırsatı buluyor.

İlgisi olan öğrencilerimizin katılabileceği voleybol, futbol, basketbol, tenis, masa tenisi ve briç takımlarımız da aktif olarak çalışmalarına devam ediyor. Ayrıca her sene düzenlenen “O Ses Çapa” yarışmamız, 1. sınıfların gelişini kutladığımız “Çapa’ya Merhaba” etkinliğimiz ve her mayıs bir gelenek haline gelmiş “Öğrenci Şenlikleri” de öğrencilerimzin sosyalleşmelerini destekliyor. Her yıl “İntörn Düğünü”nde de mezun olacak öğrencilerimiz, Öğrenci Meydanımızda düzenlenen aktivitelerle bir gün boyunca eğleniyor.

  • Fakültemiz öğretim üyesi Dr. Ateş Kadıoğlu Société Internationale d’Urologie’nin (Dünya Üroloji Derneği) 10-14 Kasım 2021 tarihleri arasında Dubai’de gerçekleştirdiği kongrede , “Seçkin Kariyer Ödülüne” (Distinguished career award) layık görüldü.
  • 2019 yılında Polonya Wroclaw Tıp Üniversitesi Rektörü Sayın Prof. Dr. hab. Piotr Panikowski tarafından, sempozyumu düzenlemiş olması nedeniyle Dr. Arın Namal’a ‘Rektörlük Özel Ödülü’ tevdi edildi.
  • Dr. Mehmet Şükrü Sever Avrupa Böbrek Birliği (ERA) tarafından 2024 Üstün Katkı Ödülü’ne layık görüldü.
  • Dr. Feyza Darendeliler’e “European Society for Pediatric Endocrinology (ESPE)” ve “American Pediatric Endocrinology Society (PES)” tarafından 4 yılda bir düzenlenen ortak kongrede, ESPE tarafından “Outstanding Clinician Award” ödülü verildi.

 

Turkishtime tarafından hazırlanan “Tıp Bilimine Yön Veren 100 Türk” araştırması ve kitabında yer alan 100 değerli bilim insanımız içerisinde tam 22 tane Fakültemiz mezunu bulunması bize büyük bir gurur ve mutluluk verirken çok değerli hocalarımızı da yürekten kutluyoruz.

 

1.Aziz Sancar (1963-1969)

7.Alp İkizler (1981-1987)

8.Şükrü Hüseyin Emre (1971-1977)

11.Ziya Levent Gökaslan (1977-1983)

16.Biykem Bozkurt (1983-1989)

17.Tarık Tihan (1979-1989)

24.Murat Emre (1974-1980)

25.Murat Günel (1985-1991)

28.Hülya Kayserili (1978-1984/1992-2015)

31.Ahmet Gül (1981-aktif öğretim üyesi)

35.Gökhan Mutlu (1986-1992)

39.Murat Akova (1976-1982)

49.Tayfun Özçelik (1979-1986/1992-1995)

51.Ateş Kadıoğlu (1977-aktif öğretim üyesi)

55.Mehmet Şükrü Sever (1978-2024)

62.Sedat Kiraz (1979-1985)

64.Mert Erkan (1989-2001)

67.Tamer Demiralp (1980-aktif öğretim üyesi)

70.Ali Ayhan (1961-1967)

85.Selahattin Çayan (1985-1997)

87.Vedat Şar (1975-1981/1992-2014)

94.İbrahim Hanifi Özercan (1983-1987)

 

Başta 2015 Nobel Kimya Ödülü’nü almaya hak kazanmış Fakültemizin 1969 yılı mezunu Prof. Dr. Aziz SANCAR hocamız olmak üzere birçok bilim insanı yetiştirmekte olan Fakültemizin sayısız mezunu bizi yurdun dört bir yanında ve ayrıca yurt dışında temsil etmeye devam ediyor. Fakültemiz mezunu, dünya ve tıp tarihine yön vermiş olan Hulusi Behçet, Kemal Atay, Tevfik Sağlam, Muzaffer Aksoy, Türkan Saylan ve ismi zikredilmeyen diğer hocalarımızın açtığı yolda emin adımlarla ilerliyoruz.

Fakültemiz, kendi bünyesinde sunduğu imkânlar haricinde öğrencilerine dünyanın seçkin üniversitelerinde staj yapma ve öğrenim görme imkânları da sunuyor. Öğrencilerimiz bu programlarla farklı deneyimler kazanıp yeni tecrübeler edinme fırsatı buluyor.

 

Niçin yurt dışı olanakları üniversite tercihinde önemlidir?

Bir fakültenin yurt dışında hangi fakültelerle ikili anlaşma kurduğu fakültenin yurt dışı tanınırlığı ile doğrudan ilişkilidir. Dünyanın seçkin üniversiteleriyle ikili anlaşması bulunan Fakültemiz,  öğrencilerine bu kurumlarda staj yapma imkânı sunarak, öğrencilerin kariyer planlamalarına ışık tutuyor.

 

Fakültemiz hangi imkânları sunuyor?

Fakültemizde Eramus+, Farabi, Mevlana ve Erich Frank Gesellschaft değişim programları bulunuyor. Öğrencilerimizin seçkin kurumlara bireysel olarak başvurup staj yapmaları mümkün olabildiği gibi hocalarımızın uluslararası bağlantılarından faydalanarak da bu imkânı elde etmeleri mümkün oluyor.

Bunun yanı sıra Fakültemiz, Avrupa Birliği ve Dünya Sağlık Örgütü ile iş birliği içerisinde bulunan, sanayi ve teknoloji kuruluşları tarafından da desteklenen dünyanın saygın üniversiteleri ve tıp kökenli kuruluşları tarafından oluşturulan, bilimsel ve akademik işbirliğini sağlayan ve bilimsel çalışma projelerine önemli katkı sunan “M8 Alliance” organizasyonuna Türkiye’den katılmaya hak kazanmış tek tıp fakültesidir.

 

Fakültemiz, Amerika Birleşik Devletleri’nde staj yapmak isteyen öğrencilerin başvuru yapabileceği ve sadece dünyanın en iyi üniversitelerinin kabul edildiği Visiting Student Learning Oppurtunities (VSLO)’a 2023-2024 eğitim öğretim yılında üye oldu.

 

ERASMUS’tan nasıl faydalanabilirim?

ERASMUS projesinden faydalanmak için, dil yeterlilik testinden 60 puan alınması ve Ağırlıklı Genel Not Ortalama’nın 2.20’nin üzerinde olması gerekiyor.

Adres: İstanbul Tıp Fakültesi Çapa – Fatih / İSTANBUL

Telefon: +90 2124142000

E-Posta: itf-dekanlik@istanbul.edu.tr / itffsekr@istanbul.edu.tr